onsdag 14 mars 2012

Sista dagen!

Idag var då sista praktikdagen på vårdcentralen. Kände mig inte jättepigg när jag klev upp, tror nästan jag hade lite feber igen >.< Tog mig iväg till Näsby där jag väntade in dr. Ahmed, som jag sedan följde till Hjärtebacken (ett äldreboende). Så nu har jag fått se hur rond går till där med..inte så stor skillnad från på sjukhus förutom att läkaren inte går runt och pratar med alla patienter/boende.
Vi var tillbaka på vårdcentralen typ lite över tio, så det tog inte alls lång tid. Jag tog mig en kopp te och sedan åkte jag hem, fick lite dåligt samvete att jag åkte efter en så kort dag..men Eivor (min handledare) sa ju igår att jag fick åka hem efter att vi kom från boende.

Det blev en varm promenad hem, solen gassade på så det kändes som det var 20 grader ute, fast det bara var 10 (: Hemma har jag än inte gjort så mycket, kollat runt lite på blocket efter bil och nytt boende, med lite bilresultat men ingen framgång på boendefronten.

Sen har jag också kämpat på med mina söta drakar ^^ syster Andrea har minsann fått mig helt fast i detta söta spel! :p Jag tar mig sakta framåt mot att skaffa alla drakarna.


Nu ska jag ställa mig och diska lite, och kanske får jag lite fixar-energi att städa lite här med..annars får det bli imorgon :p

1 kommentar: