onsdag 28 mars 2012

Förlossning och huvudvärk

Började dagen med en uppiggande dusch. Sen gjorde jag mest ingenting fram till det var dags att åka till ett kvällspass på förlossningen!

Kvällen har varit mycket intressant, jag och min handledare hade bara en patient. Timmarna gick och det blev inget förlossningsarbete, fick dock se när det sattes ryggbedövning.
Timmarna gick lite till och ingen på hela avdelningen tänkte föda under mitt pass "/ MEN, precis i rapporteringen till natten så kom en mamma som skulle förlösas, så det var bara tur att jag kunde åka med min handledare hem, då hon också bor i karlshamn, annars hade jag missat sista tåget hem. Men jag fick iaf se en jättefin liten flicka födas! Riktigt häftigt var det!!

Har dock haft en sprängande huvudvärk halva dagen, inte jättekul! Var illamående och nästan svimfärdig innan jag kom hem "/ Men nu ska jag nog snart lägga mig och vila ut, skönt att vara ledig imorgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar