onsdag 7 mars 2012

Cocillana och praktik

Igår blev det minsann ingen inlägg för jag var lite smått hög xD

Hostade som en galning hela dagen, hade lite feber med då och då. Men jag tog mig igenom praktiken, tog lite blodtryck, gav någon injektion och fick rejäla hostattacken under ett kateterbyte >.< Sen på eftermiddagen följde jag och Anna med vår handledare till en föreläsning om TBE och fästingar på First Hotel..väldigt lärorikt!
Innan vi åkte till föreläsningen fick jag utskrivet Cocillana mot hostan, så efteråt var Anna snäll och skjutsade mig till apoteket så jag kunde hämta ut det, sen var hon även snäll och visade mig var jag ska gå när jag ska vara på CSK om någon veckan ^^ Tack Anna! n__n

Eftersom föreläsningen slutade typ fem i fem, och vi sedan åkte en sväng, så fick jag ta 18.38 tåget, så jag var hemma ganske sent. Och eftersom det inte är rekommenderat att köra på Cocillana så åkte vi och handlade så fort jag kom hem, och det blev även donken middag.
Hemma igen efter middagen gjorde jag mig iordning för att sova, la mig i soffan och tog en sup hostmedicin..sen sov jag gott ^^ förutom att jag vaknade flera gånger dyblöt ''/ Detta var då min kurering igårkväll :p


Imorse mådde jag inget vidare, men jag kämpade mig till praktiken för att jag har inte så mycket val..måste ju ta igen mina dagar jag redan varit borta. Känns lite konstigt att jag bara har denna och nästa vecka kvar på vårdcentralen..och jag har inte ens gjort min mittbedömning än!! :o hoppas jag inte får allt för mycket anmärkningar, för då har jag bara en halv dag på mig att rätta till dem ''/

Idag var jag med i triagen på förmiddagen..var en lugn sådan, tog ett halsprov, sen hände inte så mycket mer där, så jag gick och hjälpte till på mottagningen. Sen på eftermiddagen var jag på labb, det var roligt fast att det inte var så mycket provtagningar, jag fick iaf ta ett blodprov, men även se och lära mig massa annat (:

Nu sitter jag hemma och har tagit en dos meducin..börjar kännas, ska ta en till innan läggdags, men nu ska jag snart göra middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar