torsdag 8 mars 2012

Good or bad?

Idag har jag känt mig feberfri!! :D Det går alltså på rätt håll..hoppas det fortsätter så, så att min förkylning inte blir som våren som var pågång..för idag har det nämligen snöat massvis >.<

Jag har spenderat min dag på distriktsmottagningen, det har gått jättebra, ganska lugnt på förmiddagen. Och på eftermiddagen skötte jag mottagningen helt själv, var mesta dels blodtryckskontroller, men även lite vaccinationer.

På tåget till praktiken tittade jag på denna film (som säkert många av er sett), som då handlar om hur Kony ska stoppas.

Man blir väldigt medryckt i budskapet och jag var/är sugen på att köpa det där Kony Action kitet..MEN, tidigare idag visade min syster mig detta som då visar på att det finns en annan sida av denna kampanj, nämligen att pengarna som skänks till organisationen Invisible Children går till Ugandas militär, som även dom har barnsoldater, och sysslar med våldtäkt, misshandel och mördande av homosexuella. Så frågan är vilken sida man ska tro på?! Man vill ju att Invisible Children ska vara en bra organisation då de har fått en sån otrolig spridning över hela världen, men det känns svårt att veta om det dom säger faktiskt är sant ''/

Nu ska jag göra mig iordning och lägga mig, men först en Cocillana sup xD den fungerar hur bra som helst!
God natt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar