tisdag 13 mars 2012

Keep fighting until I get there

Riktigt trött idag med! Tog mig en rejäl nap på tåget mot Kristianstad. Idag var näst sista dagen på vårdcentralen, och även dagen för min slutbedömning ''/ Så nervöst!

Var på mottagningen på förmiddagen, gav lite injektioner, tog blodtryck och la om en urostomi. Sen klockan ett var det dags för bedömningen. Jag var inte förvånad av vad dem sa, men jag bli besviken på mig själv. Jag blev godkänd, men min handledare och lärare sa att det var precis på gränsen. Mest på grund av att jag måste ta för mig mer och öka mitt självförtroende. Det har jag ju vetat ett tag, men det är svårt att fixa bara sådär..det har visserligen blivit mycket bättre från innan jag började plugga, men bättre måste det bli! Så jag får fortsätta kämpa!

Påväg hem gick jag inom Bennys för att köpa lite ägg, var tänkt att jag skulle baka en liten kanelkaka till min kära sambo..men det blir nog imorgon då jag inte behöver lägga mig tidigt.
Väl hemma så började jag på maten, blev tagliatelle och lax ^^ sen har jag bara slappat, är ganska matt.
Det är så trist att behöva gå och lägga sig så tidigt, finns ju ingen tid över att göra annat som måste göras. Men imorgon ska jag iaf börja på essäskrivandet på riktigt. Och på torsdag är jag helt ledig så då ska jag nog hinna med lite av alla måsten.

Nu ska jag göra mig iordning för sängen, försöka somna lite tidigare så jag orkar kliva upp till sista vc praktikdagen imorgon.
God natt alla!!

3 kommentarer:

  1. Tycker att det låter som om din kära sambo skulle behöva baka en kaka till dig som du kämpar och står i! Du är så duktig söstra mi! <3

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående talare! och bry dig inte så mycket om bedömningen. Du blev ju godkänd.. det kommer gå bättre nästa gång. tycker du är jätte duktig!

    SvaraRadera
  3. Självförtroendet kommer när man jobbat ett tag. Så håll ut! Bara man känner sig säker på det man gör o har lärt känna folk man ska jobba med så blir det bra :) Jag har alltid varit väldigt försiktig och inte tagit för mig mycket. Men nu går det som på räls och jag tar för mig :) Du verkar duktig och kanske du får jobba med min mamma i sommar? Hon jobbar på avd.15!? Kram kram från Emma!

    SvaraRadera