onsdag 15 februari 2012

Upp fem imorse med, lagom trött eftersom jag inte somnade då det var tänkt >.< men men, har ju hela tre dagar ledigt sedan som jag kan vila ut på :p

På förmiddagen har jag varit i triagen, och på lite andra ställen, det var så lugnt så jag och Ida hjälpte till bla inne på labb..så har tagit denna praktikens första blodprov -gick suveränt bra fast att man inte gjort det på ett tag! Det är SÅ roligt att sticka! Men de patienter som kom till triagen idag var lite annorlunda än de andra dagarna jag varit där, inte lite mycket feber-och halsont-fall :p
Och på eftermiddagen var jag med Annika på astmamottagningen, fick till och med gå hem en timme tidigare för att den sista patienten hade ringt och avbokat.

Jag hade det enorma turen med tåget idag med! Missade såklart den sista bussen från VC som garanterar att jag hinner med tåget, så fick ta bussen 23 över, bara det att den inte kom förrän 29 över >.< Sen så skulle såklart ALLA Kristianstads skolungar på den jädrans bussen med! Så jag var ju övertygad om att jag skulle missa tåget. Men när jag kommer ner till stationen så är tåget försenat tillräcklig länge så att jag hann med, de hade tydligen någon vattenläcka i tunneln på Malmö central. Så jag kom faktiskt hem en timma tidigare! :D

Hemma satte jag mig och byggde ihop vår nyinköpta taklampa från IKEA ^^ det blev jättebra!


Hm, läste precis att Kronprinsessan Victoria och Daniel snart ska ha sitt lilla barn, bara någon vecka kvar, och att Fredrik Reinfeldt mfl ska sätta sigill och bekräfta att det är deras barn. MEN denna bekräftelse ska tydligen göras en tid efter förlossningen, och då tycker ju jag; att egentligen kan han och dom andra inte 100% veta att just den bebisen dom har framför sig just då, är den bebis som Vicktoria fött. Visst, det är ju inte särskilt troligt att barnet skulle på något sätt bli förväxlat men ändå ;p ungen lär ju redan ha si så där 10 livvakter redo :p

Ni ska väl alla titta på melodifestivalen på lördag?! Om inte, så råder jag er verkligen till att göra det, det är nämligen så att störtsköna Sirqus Alfon ska stå för pausunderhållningen!! :D Har sett dem live innan -hur kul som helst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar