onsdag 8 februari 2012

Trötter

Att man inte vänjer sig att kliva upp tidigt? Jag är helt slut! Men idag har det varit spännande, började lugnt på mottagningen där det var ganska mycket blodtryckskontroller, också har jag gett injektion. På eftermiddagen var jag med på triagen, väldigt spännande! Gjorde mitt första snabbtest Strep A prov (hals) på ett barn (: det gick jättebra! Även varit med första gången vid blodprov via Port a cath :D Gick till och med över min tid för att vara med :p men det var spännande, kunde nog varit kvar en stund till på vårdcentralen för tåget bestämde sig för att vara försenat idag ''/
Hemma var middagen färdig, Tage hade gjort en spännande blandning av "frestelse" och kebabkött..MUMS! ^^ Tage och jag firar för övrigt 2 år och 8 månader idag!! :D
Nu efter middagen har jag bara slappat i soffan, skulle behöva diska lite, men jag kommer inte orka göra många knop..knappt jag orkar ta mig till sängen.
Måste bara berätta det, att i en korridor på vårdcentralen sitter en JÄTTEfin tavla som jag vill ha! MEN, jag vet inte hur jag ska hitta den, den heter "Elephant walk II" (jag hittar den inte på google), och är målad av någon J Dalgren eller nått.. Jag vill ha!!
Nu ska jag snart göra mig iordning för sängen! Sov gott alla! ^^

Noran <3 Tage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar