söndag 12 februari 2012

Det är ett snöigt februari vi har!

Ja jisses vad det har snöat inatt! Och det var ju inte direkt plogat någonstans när jag gick till tåget vid åtta imorse ''/ men men, barnen runtomkring här lär ju blitt glada iaf! ^^

Jaha, så har Whitney Houston gått och dödd me! Kanske inte så chockerande med tanke på hennes livsstil ''/ men visst är det sorgligt, hon var ju en av tidernas bästa sångerskor! Lyssnade rätt mycket på henne ett tag när jag var mindre (: Man får väl hoppas att Whitneys 18-åriga dotter, som också är fast i knarkträsket, tar sig i kragen och inte fortsätter i mammas spår!


Nu får ni börja inspektera bankomatena nog innan ni tar ut pengar med! Det finns nämligen ett nytt sätt att sno både ditt kort och din kod! Tydligen så sätter tjuvarna fast en mobil med kamera alldeles ovanför kortläsaren, som då läser av vilken kod du slår, och på något vis gör även denna att kortet fastnar..sen kommer de dit och tar ut dit kort och har koden på mobilen ''/ tur att man VÄLDIGT sällan använder bankomat, om jag behöver lösa pengar passar jag på att ta ut några extra lappar när man handlar mat (:

Jag har haft att det är måndag idag..hela dagen! Kom på det först då jag kom till Kristianstad för att ta bussen upp till praktiken och märkte att bussarna inte gick riktigt lika ofta som de brukar :p så jag kom fem minuter sent, men det gjorde inte så mycket!
Idag, och helgen överhuvudtaget, är det enbart triagering på vårdcentralen. Så idag har det varit många förskylda besökare, många som man inte ens förstår varför de söker.. Men vi har ju också haft akuta patienter som får komma och träffa läkare (: Det har blivit en hel den temp mätningar och crp prover, men jag har också gett lite Bricanyl injektion och lagt om sår.
Fick sluta ganska mycket tidigare, men jag tror både jag och min handledare trodde klockan var mer, för hon skickade hem mig och sa att klockan var ju redan halv fem, men när jag kom ut till bussen såg jag att hon bara var halv fyra :o jag får väl ta igen det i veckan ;p

Hemma blev det lite slappande, och tv tittande till middagen. Sen har jag roat mig med Blocket, har hittat lite bilar jag tänkte maila på, kanske för en gångs skull ta tag i det där bilköpet! Det lär inte hända så mycket annat ikväll, fortsätta glo på tv lite, och kanske sätta igång och pussla ihop vår nya vardagsrumslampa som vi köpte igår..det lär ta tid! ;p

Lyssnar på lite peppmusik så går det nog fint ^^ dessa låtarna blir man alltid så pigg och glad utav, SÄRSKILT av nr 2! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar