onsdag 22 februari 2012

"I was pretty sure Dr. Pepper was a dentist."

Tror jag börjar få lite Glee abstinens xD Jag ligger hela tre avsnitt efter!! :o

Brittany är klockren! n____n Får kanske ta och titta på lite Glee i pluggpauserna till helgen (:

Idag började jag nio på BVC, mjukstartade med att titta på en film om amning och sedan kafferast! xD Men sedan var det dags att väga och mäta lite bebisar igen ^^ På eftermiddagen var jag även med i dagens föräldragrupp, väldigt trevligt, söta små barn på 5-6 månader..många gånger denna veckan har man känt sig sugen på att skaffa sig en egen liten bebis ;p ^^ Dom är ju för härliga!

Fick sluta en timme tidigare idag med! När jag kom hem tog jag det lite lugnt, plockade upp allt som katterna rivit ner ;p och pratade med söta kakan Mäzi on the phone ^^ <3 Sen blev det middag, och nu sitter jag ensam hemma då Tage stack iväg med Tobbe till asarum för lite kaffe hos Tim och Bella..jag stannade hemma för jag behöver plugga..fick lite gjort iaf, tills jag hamnade här! xD

Ska försöka somna tidigare idag, gick visserligen och la mig tidigt igår, men sen låg jag och Tage och pratade och myste ett tag..sen när jag väl skulle sova så sätter grannen ovanför igång...''/ spelar hög musik och gapar och skriker! Så det blev till att ringa trygghetsjouren, dom skickade en bil..men jag vet inte om dom var upp till honom. Men men, det blev ju tyst iaf!

Jag har kommit på två saker som stör mig nästan varje morgon när jag går till tåget för att åka till Kristianstad.. för det första, på den sista biten trottoar innan stationen så är det en delning, en för fotgängare och en för cyklister. Och då är det väl SJÄLVKLART att man går/cyklar på höger sida av delningen??? Stör mig fruktansvärt på dom som går eller cyklar på fel ställe xD
Det andra jag tycker är störande är när tåget kommer in på perrongen, och folket som ska på tåget ställer sig MITT framför dörrarna!? Hur tänker man då? Folk ska väl kunna gå av innan det kan fyllas igen? Själv ställer jag mig ALLTID på höger sida (iaf i Karlshamn, beror ju på var perrong"utgången" är) av dörren. För jag vet själv hur irriterande det är när man ska av tåget och måste skynda till nästa tåg eller buss..också står det en massa jävla folk ivägen! Det är som att dom inte tror dom hinner kliva på tåget om de inte redan står på tröskeln när tåget kommer in! Sjukt irriterande...eller vad tycker ni?

Nehe..nu kanske man ska försöka att plugga lite till innan Tage kommer hem..så han inte tror att jag bara suttit hemma och slappat ;p Får väl se om jag får ihop nått..känner mig ganska trött i huvudet!

Men ni för ha det så bra! Och sova så gott! See yah!

1 kommentar:

  1. nog äre irriterade när folk står mitt framför dörrarna.. kan säga att de inte bara är så på tåg i skåne.. gäller även bussar i umeå! ;) folk har inget vett helt enkelt.. eller så är de så självupptagna att de inte märker att de finns andra människor också.

    SvaraRadera