tisdag 15 maj 2012

Lite ledigt

Har haft praktik 8-16, har varit en bra dag, trots att jag var jättetrött imorse. Men efter några koppar kaffe så blev det lite bättre (: Idag har vi haft videokonferens, i säkert hela 10 minuter xD sedan återgick vi till att samordna, haft mycket läkarsamtal med patienter och vi klämde även in någon minut tisdagsgympa med :p
Sen har jag också haft mittbedömning idag, det gick jättebra! Har planerat att jag ska göra mitt "arbete" på söndagens kvällspass (:
Nu har jag lite ledigt tills på fredag (: ska egentligen till skolan för föreläsning imorgon, men jag tror jag hoppar det då det bara är 3 timmar, och känns lite hårt att det blir 164kr tur och retur, jag har inte direkt mycke pengar ''/ sen så hade det varit rätt skönt att försöka sova ut, har sovit så dåligt de senaste två nätterna. Jag hoppas jag inte missar nått allt för intressant!

När jag kom hem blev det lite slappande, och ett litet samtal med min Mäzi ^^
Sen drog vi in till Willys för att posta lite paket, och sedan till Coop för att handla. Ibland är det så tråkigt att lägga sina pengar på mat och bensin när det finns så mycket annat man vill köpa istället!

Nu ligger jag i soffa och tittar på Outsiders, som ikväll handlar om kvinnor som åker till Gambia för att "hitta kärleken", stackars män..är i 20 årsåldern och gifter sig med 50-60 åriga kvinnor, bara för att få lite pangar och kunna överleva. Männen lär inte egentligen vilja vara med dem, särskilt då en av kvinnorna första gången tog hem sin Gambianska man, och han stack ifrån henne såfort han fått uppehållstillstånd! Usch..hemskt är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar