onsdag 28 augusti 2013

Dagarna tills nu

Jaha, det har blivit en liten bloggpaus här känner jag. Får ju rätta till det med lite bilder från helgen (:
Åkte i fredags efter jobbet till mamma och pappa i Sollefteå. Där blev det träning med systrarna, tårtkalas, loppistour och kräftskiva ^^

I lördags var jag, mamma, Andrea och Bella iväg på loppisturnering. Jag letade saker att ha så länge (och även senare) i nya lägenheten, och hittade en hel del! Kommer bild senare i veckan när jag har diskat iordning allt och så (:
Andrea fyndade bland annat en fin gammal dockvagn till Lo på en av alla loppisarna ^^
 Blev också en del kall (glass), Kikki-glass (Hello Kitty) är ju inte fy skam ;p
 Bella hade bakat tårta för att fira mamma på födelsedagen! Fick bli firande några dagar innan den faktiska födelsedagen, får ju passa på när alla är lediga!
 Senare, när man börja bli lite sugen igen efter allt fika, blev det kräftskiva! Kräftor, vitlöksbröd, lökpaj och brieost..också snaps!

Dagen efter det stora kräftkalaset var somliga visst lite trötta! :o Men jag, mamma och Andrea drog oss iväg på ännu en loppis..var dock inte lika stort som förväntat, men jag kom därifrån med ett fint pussel -måste ju ha nått att sysselsätta mig med!

På söndag kväll åkte jag, mamma, pappa och Bella hem till Östersund för att städa ur den lilla ettan, och flytta in i den nya trean! Gick väldigt bra, och nu sitter jag här i min någon spartanskt möblerade lägenhet, men trivs riktigt bra!

Annars i veckan har jag jobbat. Och idag efter jobbet gjorde jag en shoppingrunda i Lillänge. Kom därifrån med en fin hallmatta och en dammsugare, och mat. Skulle köpa en vattenkokare med, men den jag ville ha var slut..kanske ska ta den som fanns på Rusta istället? Här är iaf den nya mattan och dammsugaren!


Premiärkörde diskmaskinen idag när jag kom hem, nu återstår att se om det blev rent :p Vet faktiskt inte vad jag ska ägna resten av kvällen till..kanske man ska lägga sig tidigt ikväll? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar