tisdag 11 december 2012

Tankar på tåget.

Sitter återigen på tåget påväg mot Kristianstad, men idag blir de minsann ingen hemfärd, för idag blir det sleepover hos Moa ^^ eftersom vi ändå ska till skolan å ha mittseminarium imorn, också slipper ja tågkrabbet när ja ska hem.
Igår var de jätteförsenat först för att det tidigare under dagen varit bombhot nere i Hyllie, och sen för att lokföraren till vårt tåg inte var på plats, utan påväg i ett tåg från Malmö. Sen var det också så knökat för att tåget innan var inställt, så jag fick stå hela vägen!

Upptäckte just att jag nog måste köpa nya hörlurar, dem börjar gå sönder! :o

Btw..jag tycker det börjar bli fruktat uttjatat och överdrivet med all "hämd" för det här med att en liten pojke inte fick klä ut sig till pepparkaksgubbe i luciatåget. Jag tycker visserligen med det är fel, för jag tror knappast någon mörkhyad tar illa upp, precis som de flesta mörkhyade nog inte tar illa upp av att man säger negerboll? Men vissa överdriver så sjukt! Läste precis nått inlägg om att varför ska gubben på skyltarna för övergångsställena vara svart? Är det bara mörkhyade som får gå över gatan eller? Men snälla!! Men det dummaste jag hört är nog att vi som dår vita har massa att bli kränkta över..som vitlök och lakan! WTF?!

Sen tycker ja att man kan inte säga "ta seden dit man kommer" för vilken svensk skulle åka till ett land där man anser att burqa ska bäras av kvinnorna och bara snällt ta på sig en? Inte många.

Folk får väl klä sig hur dem vill och tro på vilken religion dem vill. Det är väl jättebra om det byggs moskéer i sverige? Det gör ju att alla kan utöva sin tro, bara för att man inte har den tron så tvingas man ju inte gå dit bara för att den står där!
Kan inte folk bara vara lite mer accepterande av varandra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar