måndag 17 december 2012

Rim och reson

Sitter här med tända ljus och försöker jobba på mina julklappsrim..går ju inte jättesnabbt framåt >.<


Och kom just att tänka på den här urlöjliga grejen att den svarta dockan i julprogrammet ska tas bort. Varför gör man det egentligen? Vem kan bli kränkt av den dockan? Jag tänker att hade jag varit mörkhyad hade jag nog blivit mer fundersam/kränkt av att det väldigt sällan syns mörka i tecknade program. Det är som många andra sagt, att det inte är någon som klagat på att de blivit kränkta, utan det är nån som kommit på att oj detta kan vi inte ha..då kanske nån tar illa upp och vi ses som rasister. Men är det inte mer dömande att ta bort allt som anspelar till mörkhyade? Som att "dem kan vi inte ha med.."

Aja, nu ska jag fortsätta mitt rimmande, sen kanske ta en sväng ner till Jysk för att köpa det sista till en julklapp. Annars idag ska jag nog bara ta det lugnt, rita lite..kanske spela Sims ^^ Men imorn blir det minsann till att röra på fläsket..nu när jag kan boka pass igen så ska jag se var Motiva har på schemat :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar