måndag 3 december 2012

Bästa måndagen någonsin!

Trots att dagen började med att jag fick blåslagen knoge (slog den i badrumsskåpet när ja skulle riva av en påse), och trots den väldigt försenade bussen på vägen hem..så är detta den bästa måndagen EVER. För jag blev godkänd på akuttentan!! :D
Jag var 99% säker att jag kuggat den! Var till och med tvungen att fråga en extra gång när läraren sa att jag var godkänd..så underbart! Nu gäller det bara att sätta läkemedelstentan på lördag med! (:

Jag och Moa har idag varit väldigt effektiva...?? Kan ju diskuteras xD vi har iaf finslipat lite på vårat resultat, och lite annat. Och gjort ett tappert försök att börja på metoddiskussionen, men det var så drygt och tråkigt så vi gör ett nytt försök imorgon :p
Annars har vi sjungt franska julsånger, druckit kaffe och ätit lussebullar ^^

Fick ett väldigt trevligt paket idag, som gjorde måndagen ännu bättre! Kan dock inte specificera mig då det är en julklapp..riktigt nice blir de!! :D

Nu ska jag sätta mig och fixa lite på uppsatsen, sen ska jag pyssla med lite annat under kvällen..och laga mat, vet bara inte vad?

(ja, mitt hår är risigt...någon som har tips på bra/effektiva inpackningar?)

2 kommentarer:

  1. Grattis älskade du! <3 Good job! :D
    You're awesome.

    Hittade denna balsam/inpackningen på tumblr, men har inte provat den.. men den låter ju ganska bra..


    Here is what you need. Only 5 simple ingredients.

    1/2 - Banana - softens dry brittle hair and is used as a natural emollient, also packed with high potassium which is beneficial for your strands.

    1/2- Avocado - a natural sealant helps to restore and retain moisture.

    2 tbls spoons - Honey - Natural humectant, helps combat frizz and provides shine.

    1/2 c - Coconut milk - A natural protein helps give life to limp, and dull hair.

    1/2 c - Sesame Oil - The original recipe called for Olive oil and I didn’t have it, so I used sesame oil, which I found acts as a natural sunscreen and protectant (perfect for both of my kids while they swim), nourishes the hair and also surprisingly helps to darken the hair for those of you who have premature graying. Sounds like a win-win to me!

    Take all of the ingredients and blend them until everything is smooth. You should get a light green cream.

    Apply to the hair in sections. I did three for my daughter and none for me, pay extra attention to the ends, cover with a shower cap for 20-30 minutes and rinse with warm water. You will immediately feel the moisture in your hair…and hands! BAM! Magic happens :-)

    SvaraRadera
  2. WOW! Ja det får jag helt klart testa! Får komma ihåg att handla ingredienserna näst jag är på affärn ^^

    SvaraRadera