måndag 17 september 2012

In other news..

Satt innan idag och läste lite på Aftonbladet, och hittade faktiskt saker jag fastnade för som jag tänkte ta upp här..men som jag sen glömt bort lite tills nu :p

Hittade för det första grymma bilder från Turkmenistans (detta är old news men ändå) Hells gate. Detta är en plats jag GÄRNA hade besökt, hade ju varit hur maffigt som helst!
Detta uppstod då geologer 1971 borrade efter naturgas i Karakum-öknen. Dem stötte på en hel underjordisk grotta med gas..och för att inte släppa ut giftiga gaser tände dem eld på kratern, och tänkte att det skulle slockna efter ett par dar. Det har nu gått 41 år, och det brinner fortfarande i den 70m breda kratern.

Och apropå maffiga saker..när jag googlade efter bilder på Hells gate, så fick jag fram detta;

Fick inte fram vad det hette på svenska (orkar inte leta efter det heller), med det stod iaf Fitoplancton bioluminiscente en las Maldivas, över bilderna. ^^

En annan nyhet jag fastnade för var om Saltkråkan AB, vars VD tydligen är barn barn till Astrid Lindgren. Jag har helt missat det som tidigare stått att bolaget nekat en familj till att använda en bild på Herr Nilsson på en tre årig pojkes dödsannons! Nu hade dem bett om ursäkt, och kunde bara motivera alltihop med att de tänkt fel..? Sen tillägger dem i slutet att det är förbjudet att göra tårtor med Pippi motiv ?! Enligt Malin Billing på Saltkråkan AB är det endast godkänt med pippi motiv på festmuggar och tallrikar, då hon hedrar Astrid Lindgrens önskemål att bilderna bara ska användas till Pippi-sammanhang, och Malin menar att kalas är ju ett riktigt Pippi-sammanhang. Men tårtan är ju till ett barnkalas, vad kan bli mer kalas än tårta!!? VDn svarar då; "Jaa, det är möjligt, men det är inte tillåtet. Så är det bara."
Så STÖRT! Jag tror helt klart att Astrid hade godkänt att ge ett barn en tårta med Pippi motiv på sin födelsedag!

Nej...nu ska jag ta och krypa i säng! Hoppas de går bättre än igår att somna, hade så sjukt ont överallt..men har inte känt lika mycke nu under kvällen (: kanske påväg åt rätt håll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar