fredag 1 februari 2013

Diagnos: sesamoid skada

Jag har nu efter lite googlande diagnostiserat mig själv och min fot xD symtomen stämde så väl in, så jag tror att det är nått sånt. Trodde från första början att det typ var Hallus Valgus, men gav upp det..tyckte inte det stämde. Men sesamoid skada däremot, antingen en stressfraktur eller mer troligt en inflammation.

Sesamoiderna (eller hur man säger) är då två pyttesmå runda ben i foten som ofta kan skadas om man är dansare, går i för trånga skor eller höga klackar. Här har vi de små rackarna


Och nu har jag suttit flera timmar och försökt leta upp pads för att förhindra en försämring som kan leda till att operation krävs. Dock är den jag är mest intresserad av (den översta) ganska så dyr..men det kanske det är värt? Är det någon som vet nått ställe där den kan finnas billigare?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar