tisdag 12 augusti 2014

Stickskada och ledighet

Jaha, nu har det blivit ett sånt där uppdateringsuppehåll igen :s får ju försöka bättra mig på det!

Visserligen har det inte hänt särskilt mycket sedan sist. Jag har jobbat en del och nu har jag ledigt t.o.m. fredagkväll (: var meningen att vi skulle resa iväg, men biljetterna var en aningens för dyra >.< så vi får bli hemma istället.

Det mest spännande som hänt var i fredags i slutet av mitt natt pass..så tidigt på morgonen alltså. Egentligen inte heller så spännande utan mer bara onödigt xD jag har nämligen lyckats..någon gång ska ju vara den första..sticka mig på en provtagningsnål -__- Så det var bara att skriva en avvikelse innan man gick hem. Kollegorna tog på sig - tack för det (: - att ringa infektion och höra om jag måste ta lite prover, hade kommit hem och sovit kanske en halvtimme då telefonen ringer och de på jobbet meddelar att jag ska kontakta infektionsmottagning..så det gör jag och dem vill att jag kommer dit på en gång. Så det var bara att klä på sig och knata iväg igen :p Väl där gick det snabbt, tog lite blodprov och fick även första sprutan Hepatit B vaccin. Jag är dock inte ett dugg orolig, chansen är ofantligt liten att jag blivit smittad med något..då den jag stack inte hade något att smittas med :p
Väldigt klantigt gjort, men så fick jag en spark i röven att faktiskt ta dem där sprutorna som jag tänkt så länge att jag skulle göra :p


Idag har jag varit på lite shoppingspree på nätet ^^ blev en beställning från Nelly och en från Gabrielle Clothing. Bilder kommer när allt anlänt (:
Sedan råkade det även bli en order innehållande den där svarta ansiktsmasken som alla pratar om :D ska bli spännande och se om den är så bra som det sägs :p
Ska även lägga en ynkans order på eBay med..sen är det banne mig köpstopp ett tag xD

Nu ska jag försöka underhålla mig i några timmar till, sedan nattjobb och början av ledigheten i helgen så har dygnet helt vänts åt fel håll..så planen är att vara vaken länge inatt och inte sova så länge så man kanske är trött kvällen efter :p

2 kommentarer:

  1. du måste vara försiktig noran <3

    SvaraRadera
  2. Det ska jag absolut vara...från och med nu! xD <3

    SvaraRadera