lördag 12 april 2014

Feberdimma och födelsedagskatt

Blev inte så mycket av min jobbhelg, skulle jobbat igår och idag, men har dragit på mig feber..går som i en feberdimma här hemma. Hann åtminstone storstäda i torsdags innan det bröt ut på natten.

Gårdagen blev alltså inte så som jag tänkt mig -__- hade ju tänkt dra till zefyren innan jobbet och sedan fortsätta fixa lite när man kom hem. Istället hade man inte ork till mycket, låg i soffan hela dagen typ, läste ut Ciderhusreglerna och tittade sedan på filmen..vilken besvikelse efter att ha läst boken, mindes ju filmen som jättebra, men det var ju inte mycket från boken som stämde ''/
Hoppade sedan på nästa bok (som ligger bakom en annan film jag gillar), Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson, får väl se vad man tycker om filmen efter det ;p

På djurfronten här hemma händer det en hel del:

  • I torsdags upptäckte vi nämligen att Tilde (ena musen) har fått en böld på vänster sida magen, kan inte säga om det bara är en varböld eller någon tumör ''/ men igår när jag tittade till henne så hade hon även ett sår på bulan :s inget som var öppet och verkade vara, och antingen så inbillar vi oss bara eller så har bölden blivit mindre. Så vi får avvakta och se och hoppas på att det är en varböld som har börjat självläka.
  • I Zolas (igelkotten) rum (gästrummet) har jag suttit i timmar och modifierat hennes inhägnad, jag har häftat fast vaxduken i staketet runt för att hon inte ska knuffa staketet och krypa under...men det lyckades hon med ändå >.< när jag väl tog upp henne när hon vaknat igår så såg vi att hon hade skavsår alldeles ovanför nosen..hon har alltså knuffat så febrilt att hon gjort sig illa. Så nu har hon fått flytta in i vårat sovrum där hon springer fritt..hoppas bara vi kan få henne riktigt rumsren!
  • Och till en lite roligare djurnyhet, kissen Nima fyller hela tre år idag! ^^ Firade med att ge henne en hel godispinne, det var omtyckt!


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ägna dagen åt, ska väl kratta ihop lite energi åtminstone och åka till Maxi. Men annars blir det nog inte många knop gjorda idag. Kanske filura lite på min ev. kommande tatuering ^^ blir nog en hel del läsning med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar