måndag 3 juni 2013

Full fart!

Denna måndag körde vi igång med full fart! Väcktes halv nio eller nått av Elgiganten som ringer och säger att de levererar Tages tv om ca 30 min. Så jag klev upp och tog mig ett par knäckemackor, sedan så började jag plocka ordning lite smått här hemma.

När tvn väl var levererad så var det dags att packa in Chessie i bilen för att åka till veterinären, hon har spytt en massa och gått ner en hel del i vikt, men veterinären sa att allt i magen kändes bra och hon såg fin ut i munnen. Vi fick hjälp att tvätta henne i öronen så nu är hon ren och fin (: sedan fick vi recept på medel för öronen, och vi fick med oss någon medel som hon ska få för sin känsliga mage. Vi köpte även speciell blötmat till henne.



Jag sprang in en snabbis på apoteket för att hämta ut öronmedlet, och sedan en sväng in på Klockans grill för att hämta ut paket.

Hemma igen blev Chessie lite lugnare, hon gillade inte alls läget där i slutet när det pillades i vänsterörat, men hon har varit jätteduktig!
Så när vi ändå var igång så tvättade jag Nimas öron med..INTE populärt! Hon var så sur på mig efteråt att hon inte ens ville ha en godis :p men rent vart det!

Sen har jag fortsatt att vara duktig, plockat och torkat här hemma, har till och med tvättat fönsterna, vad glad man blev utav resultatet! :D Nu är det inte massa kattnäsor som skymmer sikten ut :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar