måndag 24 juni 2013

Måndag och ledigt

Idag klev jag av mitt helgpass :p midsommar helgen har gått bra, hyfsat lugnt, men ändå saker att göra mest hela tiden. Men nu är jag ledig tills onsdag kväll, för då har jag två nattpass att se fram emot.

Igår så fick jag testa att sätta pvk på min "handledare", bara så att jag ska ha övat med de små grejerna innan jag ska sticka bebisarna. Så jag använde mig av den minsta pvk jag någonsin sett :p den är 19mm lång, 0,7mm diameter.
I vanliga fall, hos vuxna, sätter man oftast antigen en blå eller rosa pvk, som är 0,9x25 resp. 1,1x32mm
Lite skillnad var det, men jag lyckades :p
Avslutande igårkväll innan hemgång fick vi gå ner på OP med kuvösen för att hämta ett barn från ett snitt, men när vi kom ner mådde flicka så bra så ^^ så hon fick upp med mamma till BB (:

Idag har jag tagit mitt första blodprov på bebis! Det var helt klart lite trixigt, men tillslut så kunde jag fylla en syrabas pinne och ett miniprovrör :p fick visserligen lite assistans av min handledare som höll i bebisens hand, hon sa att det är bra att ha lite hjälp första gången så man kan koncentrera sig på att sticka, men sen så ska jag nog kunna hålla fast själv med (:

Måste bara få visa ännu en jobbrelaterad grej :p detta är Östersunds sjukhus klädförråd ^^ de flashiga klädomaterna xD på varsin sida av den vita dörren så är det skärmar som man slår in sitt personnummer på, väljer vad för kläder man vill ha, och sedan kommer de fram en och en på galgar. Sen när man ska byta kläder slänger man ser ett och ett plagg i den vita luckan till vänster, så lyser det antingen grönt eller rött..sen är det bara att hämta ut mer :p Väldigt fiffigt må jag säga! Dock lite tokigt att det finns bara två klädomater på hela sjukhuset..kan bli lite kö då dem inte är jättesnabba :p

Efter jobbet har jag varit ute på balkongen en hel del och solat ^^ somnade nog till där en stund med :p tror dock inte jag fick mycke färg ''/ hoppas de blir bra imorn med, då kanske man ska vara modig o lägga sig ute på gräsmattan? :o

Annars har jag suttit och letat utlandsresor..inte det lättaste -_- men nått lär det ju bli!
Nu funderar jag på om jag ska äta sista biten ostkaka och slå igång nån film (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar