lördag 7 juni 2014

Städ -& stökdag

Drog mig länge och väl imorse innan jag tog mig upp, fick till och med upp Tage i tid till att besikta bilen, gick igenom nästintill felfritt, var en lampa fram som börja ge sig och sedan någon felkod i motorelektroniken..men ingen ombesiktning ^^

Sedan tog vi oss en runda på Lillänge, var i på Djurmagazinet och köpte en fin resebag som Zola ska få använda när vi åker till Blekinge över midsommar ^^ men först var Nima och Chessie tvungna att godkänna den (:


Har äntligen införskaffat rätt sorts dammsugarpåsar, så idag har det städats! Jag har till och med tagit mig i kragen och börjat på att göra i ordning  i gästrummet (: Kom på idén att göra om gamla köksbordet till soffbord, då vi ändå känner att vi inte kommer byta tillbaka till det gamla köksbordet plus att vi varit ute efter ett större soffbord. Så Tage satte igång att kapa benen...hann kapa ett innan sågbladet (eller var det heter) i sticksågen går av >.< får bli att åka till Jula imorgon så vi får det klart..måste väl ändå iväg och köpa färg att måla bordet med också (:
Mattorna som ska ligga i gästrummet blev också färdigställda idag. En stor ryamatta blev till tre mindre  (nu behöver dem bara plockas på Nima-ludd) :p


För övrigt så är det den 7 juni idag, vilket innebär att jag har varit legitimerad sjuksköterska i ett helt år! :D jisses vad tiden går fort! Känns helt galet!
Bilder från examen ^^ 130607

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar