tisdag 26 mars 2013

Tar på krafterna..

..att vara op. syrra ;p har varit en kanondag! Scrubed in på två operationer, hur häftigt som helst :D Man kände sig ju som nån i Greys när man steriltvättat sig, tar sig in på salen med händerna knäppta framför sig, och sedan få hjälp på med rock och handskar ^^ har idag sett den största cystan någonsin (!) och även en deromidcysta, fick även hjälpa till och assistera läkaren när patienten skulle sys ihop. Kan ju säga att jag blev väldigt sugen på att sadla om till läkare istället..jag vill också operera!! :p men är inte så sugen på de fem år man måste plugga xD
Däckade inte helt otippad på tåget hem, var tänkt att jag skulle gymma innan jag drog hem, men orkade verkligen inte det..min rygg och mina fötter var ganska trött/a efter att stått rakt upp och ner hela dagen..men det har det varit värt! :D


Nu har jag suttit och förberett det sista inför slutbedömningen imorgon. Känns rätt bra, än har inte nervositeten krupit sig på :p är nog mer nervös för om jag komma få ledig eller kunna flytta torsdagens pass.. men men, det får bli morgondagens bekymmer! Nu ska jag snart ta och krypa ner i sängen (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar