tisdag 7 oktober 2014

Goda gärningar

Har inte lyckats somna om..får väl ta mig en nap i eftermiddag. Istället har jag legat och löst korsord och filosoferat :p Och detta slutade med att jag äntligen tog mig i kragen och anmälde mig både till Donationsregistet och Tobiasregistret! Känns bra! ^^

Jag menar, klart som attan jag ska donera organ och benmärg! Det är ju bara att sätta sig i den andra sitsen, hade det varit jag eller någon i min familj som behövde en donation så vill jag ju såklart att någon ställer upp och ger...men det känns ju dumt att förvänta sig att andra ska ge mig men jag inte ger "tillbaka". Sen tror jag också att känslan efteråt är oslagbar, att man verkligen hjälpt/räddat någon genom att ge något av sig själv! Och även vetskapen att jag, när jag inte längre finns, kan hjälpa både genom donation och vidare forskning, det tycker jag är häftigt! :)

Så kom igen! Anmäl dig du med! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar