torsdag 14 november 2013

Lediga dagar och kampen för Sollefteå sjukhus

Jaha, nu har snart mina två lediga dagar gått. Och vad har man hittat på egentligen? Mer vettiga saker hade man nog kunna klämma in, som att stryka dem där jäkla gardinerna ;p Men jag har åtminstone påbörjat min julklappshandling! Jag är rätt stolt över mina julklappsidéer än så länge ^^

Nu ska det snart göras lite mat, blir att testa en ny variant av enchiladas (: Apropå mat, så går det rätt så bra med min lilla "diet", jag gör vissa undantag på helgerna, men jag håller mig ändå rätt bra inom ramarna :p Med nya kostvanor tillsammans med mer träning (har tränat nästan varje dag), har iaf gett känslan av att det händer nått :p

Under kvällen blir det nog fortsatt julklappsköpande och kanske lite ritande (: eller varför inte Sims eller filmtittande.
Kollade btw på en väldigt märklig film igår, Mr. Nobody -bra, men märklig :p

Som avslutning kan jag ju slå ett slag för att ni hjälper oss här i norr att behålla ett av våra sjukhus! Det är på tapeten att vissa delar av Sollefteå sjukhus ska flytta till en annan stad, och det kommer i slutändan göra att Sollefteå inte har något sjukhus längre. Och hur kommer då det gå om någon blir akut sjuk, stroke, infarkt eller vad som...de kommer inte hinna fram till "närmsta" sjukhus! Är det någon hemlig plan dem som bestämmer har? Att utrota norrlänningarna eller? Idioti! Så var gärna med och kämpa för vårt lilla men ack så viktiga sjukhus! Gå med i Facebook gruppen 'Mot nedläggningen av Sollefteå akutsjukhus!' eller 'Sollefteå framtidens akutsjukhus'. Eller gör din röst hörd på annat sätt! (:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar