onsdag 21 januari 2015

Så gott som återställd

Nu har jag lyckats blivit hyfsat frisk, är fortfarande lite täppt i näsan, framför allt på morgonen, plus att jag fortfarande känner av lite svidande i lungorna, men inte så mycket när jag bara sitter still utan när jag anstränger mig lite mer.

I söndags ställde jag mig och gjorde storkok med soppa ^^ skulle nog kalla den en lök & kål soppa, riktigt god blev den. Och faktiskt riktigt skönt att inte behöva ställa sig och laga mat var enda dag, jag tycker ju att det är så tråkigt att laga mat till mig själv och äta ensam. Så supersmidigt att bara ta upp en portion ur frysen ^^ får väl se hur lång tid det tar innan jag blir fruktat less på soppa xD

Idag var det först jobb 06:45-15:30 som gällde, sedan gick jag hem och kände mig riktigt slut, så tog mig en powernap. Den blev minst sagt power :p först kom Chessie och störde, snusade över hela mitt ansikte och slickade mig på ögonlocket xD när jag väl hade fått vila si så där en kvart kom hon tillbaka och lappade till mig i ansiktet, medan Nima kräktes på golvet >.< så det var väl bara att kliva upp!

Efter lite soppa så samlade jag min sista energi och gick på en promenad upp till Ica, köpte lite mer te och satsumas. Hämtade även ut paket..har nämligen beställt en påfyllning av mitt nagellager :p så nu har jag grejer till att göra naglar igen! Ska bli så roligt ^^ Har nu dessutom tre olika glitter att dekorera med :D



Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, blir nog att sitta kvar i soffan i alla fall xD Ta mig en kopp te och bara chilla ^^ Har blivit helt beroende av Friggs Sockerbalans te, rom är ett Rooibos te, yummy! Apropå socker så har jag nu faktiskt varit utan socker i tre veckor! Går faktiskt bra, visst har jag haft stunder då jag varit sjuukt sugen på godis (godisråtta som man är), men i början knaprade  jag rödbetor och gurka istället, men nu tycker jag att jag klarar det bra utan något substitut..förutom teet då, got to have my tea! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar