måndag 24 mars 2014

Långhelg och resplaner

Då var helgen över för många, men jag passar på att vara ledig en dag till ^^ tog på mig att jobba natt på onsdag så kunde välja bort en annan dag, så varför inte långhelg? (:

Helgen har spenderats med nästan hela familjen (syster Bella fattades), hos mamma och pappa i Sollefteå. Har haft det riktigt trevligt med promenad på stan, loppisrundor, sällskapsspel, grillning och pulkaåkning.

I fredags när vi kom fram blev den riktigt god middag och massa prat (: mamma lyckades mer eller mindre supa Tage under bordet med ;p xD
På lördagen kom Andrea, Jonas och Lo, var ett tag sedan vi sågs (: Blev massa bus med bästa systerdottern och en snabbrunda på stan och sedan vidare för lite loppis för mig och Andrea. På kvällen spelades det Retro, och efter många timmar tog Jonas hem vinsten :p
Igår var vi uppe vid Jan-Gullik backen och grillade korv, och vi hade sån tur att vi hittade en pulka där som bara låg och skräpade (:

Grillning pågår

Mormor och Lo åker pulka

 Jag och Lo åker pulka

Grillad korv och andra gosaker (:

Efter grillningen var alla av någon anledning väldigt trötta, så det blev en grupp powernap i soffan :p 
Vid nio igår kväll rullade vi hemåt för att ta hand om djuren. Ett hade vi visserligen med oss, kotten Zola fick följa med, kändes så taskigt och lämna henne hela helgen..gick dock snett att han henne inne i badrummet, hon snodde in bakbenen i massa hår och damm två gånger och har nu blåmärken på fötterna -__-

Idag har det än inte hänt så mycket, jag har tränat på morgonen och plockat undan lite här. Men oväntat nog har inte katterna fördärvat allt för mycket här hemma under helgen, men sällskapssjuka är dem minsann ^^

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med, kanske kolla upp nått nytt resmål till septemberresan? Vi hade väl mer eller mindre bestämt oss för Turkiet, men nu lär väl Syrien ge igen för att Turkiet sköt ner ett av deras plan. Så vet inte om det känns så stabilt att åka till Turkiet längre? Jag hade ju hellre åkt till Maldiverna ;p eller är det någon som har andra tips på bra resmål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar