torsdag 6 mars 2014

Stros på stan och vårkänslor

Denna dagen har bestått av korsordslösande, presentshopping, marknadsstros och matlagning. Efter att Tage kommit ur sängen drog vi ner på stan för att lämna igen en grej och köpa en ny :p väl nere upptäckte vi att det var marknad på stortorget (: (synd att det inte var i helgen då blekingeborna var på besök). Fanns massa fint där men blev inget inhandlat, kanske skulle köpt mig ett par nya Lovikavantar?

Hemma har det sedan inte hänt mycket, jag har mest suttit och läst (Hundraåringen... måste ju ta en lässpurt och komma igenom några av alla mina bokinköp). Sen ställde jag mig och lagade mat, blev citronkyckling och rotfruktsgratäng, gott vart de!

Blev lite bilder på Tilde idag ^^ inte helt lätt då hon har mycket spring i bena. Har dock inte fått tag i Malou för någon fotoshoot, hon är inte alls lika sällskaplig som Tilde...än.
(Ni får ursäkta bildkvalitén, vet inte varför den ser ut så då den inte alls är grynig och blek i Fotovisaren...)
Och om ni undrar varför jag har tejp på fingrarna är det för att jag försöker få bukt med mitt OCD att totalförstöra mina nagelband.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska pyssla med. Kanske skriva klart min lilla receptbok, läsa eller spela Sims. Eller kanske leta upp en ny hårfärg, börjar ju smått bli vår här så är väl dags att hitta en ljusare nyans ^^ Vårkänslorna börjar krypa på här ^^ tror minsann jag snart plockar fram löpardojorna, nu när det är annat än bara is på gatorna (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar