tisdag 18 mars 2014

Blodgivning och sommarlängtan

Ställde klockan på nio idag, för kl tio befann jag mig på Storsjötappen för att ge min första omgång blod (: gick ju fin fint! Trodde det skulle bli problem då kärlet sprack så hemskt sist jag bara tog prover, så tänkte att den mycket grövre nålen kommer ju aldrig gå! Men det gjorde det, så 4,5 dl blod fattigare blev man. Donerade även min gåva (30kr) till Barncancerfonden, kände att jag inte direkt har något behov av mer glas i köksskåpet, någon t-shirt eller värdecheck.

Kände mig väldigt trött när jag klev upp, men nu är jag faktiskt väldigt pigg. Att jag är oförskämt pigg nu kommer säkerligen straffa sig sedan, ska nämligen jobba natt, och jag vet nästan med mig att jag inte kommer kunna ta någon tupplur innan passet..spännande! Tog mig ett litet träningspass innan blodgivningen, kanske ska ta mig ett till lite senare så kanske jag blir trött igen?

För övrigt händer det väl inte så mycket här, kanske ska gå en sväng ner på stan när nu Tage masat sig upp ur sängen. Fram till dess får jag lyssna på grannens spelande, han/hon har avancerat lite..började efter jul med piano (eller keyboard), började sedan sjunga lite smått till det, och idag har han/hon minsann börjat spela vad jag tror är cello :p 

Nej, nu kanske man ska hitta på något vettigt?? Men det lär ju inte hända xD Tycker åtminstone att det kan sluta snöa! Har vräkt ner här senaste dagarna så nu är det ju rena vintern igen...det som var barmark i helgen -__- detta sabbade ju verkligen mina planer på att få igång springandet. Nej nu får det allt ta och bli sommar tycker jag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar