måndag 1 juli 2013

Fredag till Måndag

Helgen har varit riktigt härlig, men allt för kort! Efter att sovit sisådär fyra timmar efter nattpasset så körde jag hem till Sollefteå, där blev det till att umgås med Andrea, Jonas och Lo på stan innan vi åkte hem till mamma och pappa och åt mat ^^

På lördagen så kollade jag på en den American Horror Story, och sedan tog jag ett tyck med dammsugare och trasor runt huset, blev så fint så ;p
Vid femtiden kom Frida för lite kalasande. Det blev grillat på altanen, massa snack och sedan lite dans på Appelbergs :D Riktigt roligt!

Söndagen var en riktig slappedag :p klev upp och åt lite frukost, sedan somnade jag en stund i soffan. Blev mycket slappande innan jag var tvungen att dra mig mot Östersund igen. Jag hann till Långsele (10min), innan jag kom på att jag glömt mobilladdaren hos mamma och pappa, så fick ta och vända om :p

Så har historien kommit till dagens datum ;p denna dagen har bestått av förmiddagspass på 109an, lika spännande som alltid. Idag har det gått bra, och det känns som att jag börjar ta mer och mer ansvar, och mer ska det bli!
Efter jobbet strosade jag runt på stan, skulle hitta Hobbyboden (som inte hade mycket jag behövde) och Clas Ohlsson (som hade desto mer). Jag har nämligen inhandlat en massa så jag kan förverkliga min önskan att lära mig göra ball jointed dolls ^^ så nu ska här pysslas! Jag tog mig även en tripp till Byggmax för att hitta det sista jag behövde, dock saknar jag fortfarande stämjärn (rundade och v-formade), så om det är någon som sitter på ett par som de inte använder så ger jag gärna en slant för dem (: men detta har jag iaf införskaffat idag (plus en stor skiva cellplast..fick som inte plats på bild ;), det är alltså; 3 stora filar, en precision pen knife, en vanlig skalpel, fint sandpapper, lera, spoltråd och en avbitartång :D

Så nu under kvällen har jag suttit och gjort en skiss över hur den här bjd:n ska byggas, tror jag börjar bli nöjd, så snart är det dags att göra iordning en modell i cellplast, och därefter skulptera med leran ^^

Btw så är jag fruktansvärt irriterad på mitt vänstra långfinger! Har fått ett myggbett alldeles vid leden, och hela fingret har svullnat till dubbla storleken (har börjat få sånna riktiga svullnader av myggbett)...inte jätteskönt! >.<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar