torsdag 7 juni 2012

Tvätt o städdag

Idag kom jag upp i lite bättre tid, nämligen halv tio (: gjorde mig iordning lite och gick sedan ner till sjukhus shoppen igen..denna gången hade dem öppet (: så nu har jag köpt en fin födelsedagspresent till lilla mamma ^^

När jag kom hem blev det till att slappa ett tag, sen gjorde jag ett ryck och städade toaletten :p sen var det dags att tvätta! Jag fick surprisen när jag kom ner för att hämta ett färdigt lass...det var vatten runt hela tvättmaskinen, och där vattnet ska silas eller vad det nu gör där (ett litet plåtkar mellan maskinerna), var helt vattenfyllt! Så jag fick hämta Tage och han började pilla på rören där xD sen märkte vi att det största röret som ska ta vattnet från karet till golvbrunnen var vinklat uppåt, så när Tage tryckte ner det mot brunnen så rann det jäklar i :p så nu har vi slängt i en maskin till..får hoppas att det inte var nått annat som gjorde översvämningen xD

Nu sitter jag och kollar efter bilar..igen! Håller på att kolla blocket uppe hos mamma o pappa, så eventuellt om det blir ett köp, så blir det till att bila ner efter sommaren, någon som har lust att hänga på? ^^

När väl tvätten är färdig så ska vi dra och handla, bunkra lite kattsand och sånt innan jag åker uppöver. Sen ska jag även för första gången laga panerad torsk ^^ ska bli spännande!

Har även pysslat med mina naglar idag (känns som att jag hunnit med rätt mycke idag). Detta blev resultatet, inte riktigt som jag hade tänkt mig då det är lite ostabilt att måla med vänster hand, sen så hade jag inte riktigt dom färgerna jag hade velat använda..ska nog ta och köpa lite mer nagelgrejer i sommar, så roligt att pyssla med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar