söndag 9 februari 2014

Boxed

Dagen har varit riktigt stillsam, som de senaste fyra dagarna, är så sugen på att komma igång med min träning, men den här nedrans förkylningen förstör ALLT! Men jag tror iaf att febern har försvunnit..for now. Nu är det bara täpptheten som ska bort.

Förutom menlöst tv tittande så har jag upptäckt något nytt på facebook, är tydligen inne att man lägger upp en bild på sig själv (eller någon annan för den delen) och vill bli kränkt...WTF! Folk skrivet seriöst "Kränk mig..jag behöver näthat...är det här man skaffar haters?", sen är det folk som kommenterar saker om personen som då ska typ "vara tuff" och försvara sig. Vad är detta för sjukt? Man blir ju mörkrädd! Känns hemskt att ungdomar lägger upp bilder på sig själva (ibland även osmakliga bilder) för att få lite uppmärksamhet, och då inte bra sådan, utan får mestadels bara höra kränkningar. Har det börjat ses som en komplimang att bli kallat bitch, slyna, hora m.m. ??
Kommer nog inte dröja länge innan detta lämnar sidorna som är "avsedda" för detta, och sedan sker var som, att folk tycker dem har rätt att trycka ner alla som lägger upp en selfie eller what ever på sin FB profil. SJUKT säger jag bara! >.<

Går vidare till något roligare, kanske dagens grej här hemma, men rätt så ointressant xD Nämligen en kartong. En gammal kartong har placerats av någon anledning i soffan, och den har under dagen varit flitigt använd av katterna :p dem turas om att sova i den, tydligen superskönt ^^



Nu blir det lite mer soffhäng och kurering innan läggdags och hoppas på att förkylningsproppen har släppt till imorgon så man kan återgå till vardagen :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar