tisdag 3 februari 2015

Tisdagen so far

Efter inte så mycket sömn (helt och hållet självförvållat!) Så baxade jag strax innan sju imorse, ut en inte så glad Opel ur garaget för att åka till verkstan. När jag väl hittade rätt så var dem så snälla att dem skjutsade hem mig (visserligen i en bil som lät värre än min) så jag slapp gå hem i kylan, hade dessutom glömt vantarna hemma! Blev några timmars extra sömn när jag väl kom hem.
Så nu står den på plats hos Mekonomen och förhoppningsvis får de grejer för att laga den imorgon :) jag hade väntat mig en högre summa pengar för jobbet, men felsökning, material och arbetet kommer att gå på 3400kr. Får se om jag lägger på en service med beroende på vilket pris dem räknar fram för de :)

Nu ligger jag och softar i soffan med en kopp te, ska snart göra mig en sen lunch (håller på att ställa om för nattjobb) i form av en grönsaksmix ^^ mums! Sen blir det nog lite träning och sedan en promenad ner på stan tror jag :)
För övrigt har jag nu gått en månad utan socker :D har gått förvånansvärt bra! Har varit sugen många gånger och då funderat på om jag ska bara köra sockerfritt varannan månad eller nån annan lösning, men sen vill jag ändå vet hur långt jag verkligen kan klara utan socker :p

För att få nått gott så ska vi idag handla för att göra Nutella cheesecake (sockerfri nutella såklart!) som vi såg Katrin på 'Klockan nio hos stjärnorna' göra, såg fruktansvärt god ut. Det är alltså en lchf efterrätt, recept finns på recept.nu :)

Nuså ska jag dricka mitt te och fortsätta mysa med Nima, hon har blivit väldigt gosig senaste månaden! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar