torsdag 26 februari 2015

Oscarsgalan 2015

Sen sista inlägget har jag frisknat på mig så pass att jag är tillbaka på jobbet ^^ Men nu är jag ledig (om jag nu inte blir inringd extra i helgen, det är knökfullt med bebisar just nu) till måndag kväll.

I söndags natt missade ni väl inte Oscarsgalan?? ;p
Jag och Tage satt upp och såg allt (till kl. 05:30) tillsammans med Stefan på Skype från Blekinge :p Riktigt roligt, många fina klänningar på röda mattan och många välförtjänta priser delades ut.
Den jag tycker förtjänade sitt pris mest var Eddie Redmayne för sin roll som Stephen Hawking i filmen The Theory of Everything. Så otroligt duktig!
Däremot så kom Graham Moore, som vann en Oscar för 'Best writing, adapted screenpay' för filmen The Imitation Game, med det absolut bästa tack talet.

"Alan Turing never got to stand on a stage like this and look out on all these disconceringly attractive faces. And I do. And that's the most unfair thing I think I've ever heard. And so in this brief time here what I want to use it to do is say this. When I was 16 years old I tried to kill myself, because I felt wierd, and I felt different, and I felt like I did not belong. And now I'm standing here. And so I would like for this moment to be for that kid out there who feels like she's wierd or she's different or she doesn't fit in anywhere: Yes you do. I promise you do. Stay wierd, and then when it's your turn, and you are the one standing on this stage, please pass this message on."

Jag rekommenderar verkligen att titta på The Imitation Game, mycket bra film!
The Theory of Everything var också bra, men skådespelet från Eddie var det bästa, annars var det något som fattades i storyn.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe tänkte jag, sedan får jag se vad resten av dagen blir av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar